11 Kasım 2012 Pazar

Kış Sebzeleri Çorbası





Havalar hala ısrarla beklenen soğukluğa inemesede, gündüzleri deniz beni hala kucaklasa da, her ne kadar Ağustos kızı olsam da, ısıran soğuk havaları fena halde özledim… Ve artık kış sebzelerini mutfağımda ağırlamaya başladım. İşte bu çorbada kış sebzelerine merhaba demek için,besleyici ve lezzetli tam bir sebze şöleni...





MALZEMELER

1 adet mini mini doğranmış havuç
 1 adet mini mini doğranmış patates
1 adet mini mini doğranmış kereviz
1 küçük kâse çiçeklerine ayrılmış karnabahar
1 küçük kâse ince doğranmış lahana
1 küçük kâse ince doğranmış pırasa
2 yemek kaşığı bulgur
1 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
5 bardak su

HAZIRLANIŞI

Tüm sebzeleri küçük küçük doğrayıp hazırlayın.
Zeytinyağın da unu pembeleştirin, daha sonra salçayı da ekleyip kavurmaya devam edin, yavaş yavaş sıcak suyu ilave edin, tüm sebzeleri ve bulguru ekleyin, tuzunu ayarlayıp sebzeler yumuşayıncaya kadar pişirin… Suyunu göz kararı da ayarlayabilirsiniz, sizin damak zevkinize göre az ya da çok olabilir. Ben bu tür çorbaları biraz kıvamlı hazırlıyorum. Taze nane, taze çekilmiş karabiber ve frenk soğanı ile afiyetle yiyebilirsiniz. Frenk soğanı o gün bizde tesadüfen vardı, yeşil soğan yapraklarıyla da servis yapabilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder