1 Kasım 2012 Perşembe

Zeytinyağlı Pirinç Pilavı

 


Geçtiğimiz günlerde, sade ‘Zeytinyağlı Pirinç Pilavı’ denendi bizim mutfakta. Domatesli ve patlıcanlı pirinç pilavında kullandığım zeytinyağını, sade pilavda neden daha önce denemedim diye, kendi kendime kızmama sebep olacak kadar lezzetli bu tarifle; Bizi buluşturduğu için, Sevgili Sibel Yeşilçay’a çok teşekkürler…











Mutfakta, yemeklerimin kahramanı zeytinyağından, bu tarifi daha önce denemediğim için özür diliyorum;

Ve…

Sevgili; Sibel'in Kahvesinde, gördüğüm ve denediğim, Ahmet Yorulmaz hocanın "Bizim Zeytinyağlı Ayvalık Yemekleri" kitabından paylaştığı şahane pilav tarifini ise yine, Sibel Yeşilçay’ın kaleminden paylaşıyorum sizinle…

 ‘’Yaz boyunca Ahmet hocanın kitabından pek çok yemek tarifi denedim. Ve her defasında, zeytinyağının mucizesine bir kez daha hayranlık duydum. Siz hiç "ekstra sızma" zeytinyağı ile sade pilav yaptınız mı? Yapmadıysanız bir deneyin. Pirinci kavurmadan, sadece 1-2 saat önceden ıslatarak, kendi ölçüsünde kaynamış suya yağ ile birlikte koyarak pişirmeyi bir deneyin. Ve yazın bana nasıl bir lezzetle karşılaştığınızı...’(Sibel Yeşilçay)’’

                              http://www.sibelinkahvesi.com/2012/09/yaz-bitti.html


Sebze aşığı olsamda, ızgara ete eşlik  etti pilavımız...

1 yorum:

  1. Harika! Bu lezzetle tanışmanıza çok sevindim. Afiyet olsun, sevgilerimle...

    YanıtlaSil