30 Ağustos 2012 Perşembe

Taze Mevsim Meyveli Kek




ŞEFTALİ ile denediğim tarif; 

Paylaşmak istediğim,biriktirdiğim bir çok tarif olsada, bizim mutfak genelde hep Rüzgar'lı:)olduğundan, yazmak pek kolay olmuyor...

Rüzgar, öğle uykusuna yatmışken, onun  çok severek yediği keklerden bir tanesini hazırlamak için mutfağa giriyorum ve taze taze paylaşıyorum..

Tarifi 'lezzet dergisinde görmüş ve denemiştim,

Özellikle yaz aylarında yapıp, içinden rengarenk meyvelerin size gülümsediği harika kekler yapabilirsiniz...

MALZEMELER

175 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
1 su bardağı esmer şeker
250 gr kek unu (kendinden kabardığı için ayrıca kabartma tozuna ihtiyaç yok)
2 yumurta
1 paket şekerli vanilin
175 gr (yaklaşık bir küçük kase) doğranmış taze meyve (ben şeftali kullandım)
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı limon suyu
1 su bardağından biraz eksik  beyaz toz şeker


HAZIRLANIŞI 
  1. Fırınımızı 180 dereceye ayarlıyoruz, 
  2. Yumurta ve esmer şekeri mikserle yaklaşık 3-4 dakika çırpıyoruz,
  3. Tereyağ ve vanilini ekliyoruz,
  4. Kek ununu da ekleyip,  iyice karıştırıyoruz,
  5. Daha önceden yağladığımız baton kek kalıbına karışımîn 1/3'ünü  yayıyoruz,
  6. Doğramış olduğumuz meyvenin yarısını, 2 yemek kaşığı un ile karıştırıyoruz,
  7. Unladığımız meyveninde yarısını, hamurun üzerine yayıp, kalan hamurunda yarısı ile meyvelerin üstünü kapatıyoruz,
  8. Son olarak, kalan unlanmış meyveleride serpiştirip en son kalan hamur ile kapatıp, 180 derecede yakşalık 45 dk pişiriyoruz.
  9. Kürdan kontrolü yaptıktan sonra fırından çıkarıyoruz:) !

ÜZERİ İÇİN

Toz şeker, limon suyu ve unlamadan ayırdığımız meyvleri de ekleyip şekerler eriyene kadar yaklaşık 5 dk pişiriyoruz,

Daha sonra soğuyan kekin üzerine veyveleri döküyoruz,

NOTLAR  :
  • Üzerine dökeceğiniz sosu, kekinizi fırından çıkardıktan sonra, hazırlayıp dökmenizi tavsiye ederim, zira ben ilk denememde kek pişerken hazırlamıştım ve beklerken biraz koyu kıvam alıp şekerlenmişti,

  •  Sos size fazla gelirse, kekin tabanında birikip keki çok ıslatmaması için, döktükten kısa bir süre sonra keki koyduğunuz servis tabağını değiştirebilirsiniz...

Sevgiler....

Ruzgar's mummy





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder